Pinsamt hela tiden?

Jag har märkt och funderar på en sak som har förekommit ganska ofta sedan jag flyttade till sverige. Jag vet inte om ni själv är så, eller om ni har lagt märkte till det men har ni insett hur mycket folk säger ordet pinsamt??

Några exempel : Oj, jag halkade på stan..Det var sååå pinsamt att jag inte vågade kolla back om någon stod där och garvade åt mig.

-jag orka inte springa till bussen även om jag måste vänta 1 timme till nästa. Varför? Det är pinsamt när folk ser mig springa.  --'

-jag vågar inte gå fram och ställe en fråga till denna person. Det är pinsamt. --'

-jag vågar inte heja på någon när jag går på stan, om den inte svara blir det pinsamt.

-jag tappade mitt örhänge, Varför tog du inte upp den? Nää, det var pinsamt att gå tillbaka --'

Det är massor med sådana situationer som händer varje dag, det är kanske för att jag har varit med om andra kulturer som är lite mer av den stilen ->"HEEEEeeeeeeej kära vän, hur mår du. Trevligt att träffas. När vi inte ens känner varandra. Jag är en sådan person som skrattar åt sig själv om jag ramlar eller går rakt fram till en person om jag behöver veta t.ex. klockan. Jag är inte en sådan person som ser en person ramla och inte hjälper den för att det är "pinsamt". Om du hejar någon på stan och den inte hälsar tillbaka, strunta i det, du var iaf trevlig. När blir inte pinsamt om du vågar :D:D

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!