Godmorgon Sverige

Idag börjar jag med att slänga in några sommar bilder på den underbara ön kreta ( Grekland)

Vår första kväll ute. Då satt vi på nån superfin restaurang och beställde go mat, och dricka. Vi älskar pepsi i sådana klassiker glasflaskor, men det är en sak som är fail på denna bild.. ser ni vad det är?


en glad men riktig hungrig tjej. På bilden I gave the sexy look haha inte så lyckad !

Äntligen maten kom efter 40 minuters åtoliga och toma magar. Min kompis beställde en barn tallrik och jag såg hennes tallrik tänkte oj, om ett barn äter så mycket här på kreta vad kommer jag att få när jag beställer en "mosakas" ( lasagne på grekiska)?!?! Jag var som sagt vrålhungrig...

mm så här stor var den... ni kan tänka mig, blicken jag gav till servitören när han kom med min beställningen, (innan jag beställde frågade jag säkert i minst 10 gånger om den var stor...svaret var: jaaaa den är superstor, jag trodde jag fick ett barn portion eller att de skojade men det var uppbenbarligen inget skämt..--')
Det slutade med att jag bestalade 7 euro o även lite mer för att inte bli mätt och min kompis betalade 5 euro o rullade fram så mycket hon åt..vi gick aldrig mer dit. (trots att jag inte blev mätt på lasagnen så var den supersuper god, smakade gudomligt bra.)

En annan kväll, gick vi runt och kollade vart vi skulle unna oss lite mat. På denna "gatan" fanns det gott om plats och val, det är flera olika restaurangen samlat på ett ställe, (bara uteserveringar) och utsiktet var magnifikt.

vi valde Helona taverna, där serverades bara fisk och skaldjurs rätter. Jag blev nöjd och orkade inte äta upp allt.
Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!